Rubrika | Tipy a rady, Zdraví

5 rad pro rodiče, jak v lednu zatočit s chřipkou a nachlazením u dětí

11. 01. 2013 - Redakce

Celodenní dovádění na sjezdovce, rychlé přechody z venkovního mrazu do přetopeného domu, neustálá změna počasí či náhlé výkyvy teplot. To všechno oslabuje imunitu nejen u dospělých, ale především v případě dětí. Přinášíme proto několik tipů, jak je možné jejich obranyschopnost posilovat, aby se vyhnuly chřipkám a nachlazením i v zimním období.

1. Střevní rovnováha
První pravidlo, jak se vyhnout nachlazení a chřipce u dětí, spočívá v úpravě jídelníčku pro nastolení střevní rovnováhy. Pokuste se ve stravě svých dětí na čas omezit potraviny, které podporují tvorbu hlenu. Mezi ty patří například mléko a mléčné výrobky, maso a sladkosti. Usazování hlenů ve střevech totiž vede k vytvoření prostředí, které je ideální pro tvorbu bakterií a virů. „K nastolení střevní rovnováhy je vhodné použít přípravky, které obsahují aktivní kultury Bifidobacterium breve a Lactobacillus plantarum a ty přispívají k posílení střevního komfortu a zachování střevní pohyblivosti. Tyto kultury není možné získat z běžné potravy, proto doporučuji poohlédnout se po vhodném přípravku v lékárnách,“ říká Klara Minczinger, produktová manažerka společnosti Generica, která nabízí kapky BioLac Baby drops s obsahem aktivních kultur Bifidobacterium breve a Lactobacillus plantarum, jež napomáhají obnovení rovnováhy střevní mikroflóry a jsou vhodné již pro děti od ukončeného třetího měsíce.

2. Zdravé sliznice
V zimních měsících nás nachlazení a chřipka ohrožují také z důvodu nadměrného přetápění v místnostech. Teplý suchý vzduch vysušuje sliznice a ty jsou tak náchylnější k infekcím. Je proto vhodné umístit na topení odpařovače a zvýšit dětem v zimě příjem vitamínu A. Ten totiž kromě udržení dobrého zraku a zdravé pokožky přispívá rovněž k zachování zdravých sliznic. Navíc pomůže dětem ke správnému fungování imunitního systému. Vitamín A je možné doplnit z rybího tuku či jater. Pokud odmítá vaše dítě tyto potraviny zařadit do jídelníčku, je možné doplnit vitamin A například ve formě doplňků stravy.

3. Pryč s únavou
Nástup nachlazení a chřipky často provází pocit únavy, který může po prodělané chřipce navíc trvat ještě několik dní. V takové situaci dobře pomáhají vitamíny skupiny B. Jednotlivé vitamíny lze čerpat z luštěnin, obilnin, mléčných výrobků nebo z ořechů. Správné dávkování je však možné dítěti v období chřipek zajistit také pomocí podávání B-komplexu jako doplňku stravy. Na našem trhu existuje již i ve formě kapek s xylitolem namísto cukru, který podporuje mineralizaci dětských zubů a působí proti zubním kazům. Jednotlivé vitamíny B-komplexu navíc mimo snížení vyčerpání a únavy přispívají k zachování zdravých sliznic a napomáhají ke správnému fungování imunitního systému.

4. Dostatek vitamínu C
Jako osvědčený pomocník v boji proti nachlazení a chřipce dětí v zimním období je vnímán vitamín C. Ten totiž přispívá ke správné funkci obranyschopnosti organismu a navíc působí také na snížení vyčerpání a únavy. Nejčastěji je možné se s ním setkat v citrusových plodech, ale také v bramborách, rajčatech, květáku nebo brokolici. Doporučenou denní dávku však mohou dětem zajistit také doplňky stravy. V lékárně je vitamín C k dostání i ve formě kapek, které mohou užívat děti už od tří let a jsou vhodné i pro diabetiky.

5. Proti škrábání v krku
Pokud neustálé změny počasí a výkyvy teplot přivodí dítěti pocit škrábání v krku, je vhodné poohlédnout se po vitaminu C v kombinaci se zinkem. Toto spojení látek může případnému rozvoji nemoci předejít. „Zinek přispívá ke správnému fungování imunitního systému, což je v kritickém zimním období velice důležité. Vhodné je přidat k těmto dvěma látkám i extrakt z echinacey, který působí zklidňujícím účinkem pro hrdlo, hltan a hlasivky,“ radí Eva Stanislavská, marketingová manažerka společnosti Generica, která nabízí šumivé tablety kombinující zinek a echinaceu.

Tags | ,

Komentovat článek

auto - moto baterie bylinky cestovní pojištění cestování e-shopy e-tržiště ekologie elektronika ENBRA energie finance Generica hory hubnutí informační technologie investování Invia IT Klára Minczinger nemovitosti notebooky návody obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače pracovní tipy připojištění rady software sport spoření stavebnictví styl tipy vitamíny volný čas víno zdraví zimní dovolená zábava životní prostředí

Archiv