Rubrika | Tipy a rady, Zdraví

5 tipů, jak mohou lidé ve stresu detoxikovat svůj organismus

11. 04. 2013 - Redakce

Před maturitou, zkouškami na vysoké škole nebo důležitými pracovními povinnostmi se často cítíme unavení, malátní a ve stresu. Důvodem nezřídka bývá vysoké množství škodlivých látek, s nimiž se naše tělo ve stresu potýká. V tomto článku vám poradíme, jakým způsobem účinně detoxikovat svoje tělo, a zbavit se tak stresu a únavy před maturitou, zkouškami či klíčovými okamžiky v práci.

Škodlivé látky, které se nazývají toxiny, se do těla dostávají z potravy, vody i ze vzduchu. Náš organismus zvládne odbourat určité množství toxinů, avšak zbytek se usazuje v různých orgánech. Toto usazování může být příčinou nejrůznějších zdravotních problémů. Pokud se jim chceme vyhnout, je detoxikace správným krokem.

Tip 1: Pročistěme játra

Pokud začínáme s detoxikací organismu, neměli bychom opomenout očistu jater. Ta totiž mají detoxikační funkci, čistí naše tělo od cizorodých látek. Pokud se tato funkce i jen lehce zhorší v důsledku přemíry toxinů, poznáme to nejčastěji zvýšenou mírou únavy. S tou si nejsme schopni bez očisty jater účinně poradit. Únava přitom může zásadním způsobem poznamenat naše výsledky při zkouškách i v práci. „V prvé řadě bychom při snaze o detoxikaci jater měli na čas vynechat tučná jídla a alkohol. Dále je vhodné sáhnout po doplňcích stravy z ostropestřce mariánského. Na českém trhu se prodávají pod názvem silymarin. Pomáhat mohou také doplňky obsahující cholin, který přispívá k normální funkci jater a ke správné látkové výměně lipidů,“ vysvětluje Klára Minczinger, produktová manažerka společnosti Generica, která nabízí doplňky stravy pro účinnou detoxikaci celého organismu.

Tip 2: Posilněme střeva

Tlusté a tenké střevo hrají nepopiratelnou roli v našem imunitním systému. Jejich nesprávná funkce a zanesení toxiny může mít tedy přímý vliv na nejrůznější onemocnění. Dále může zapříčinit zvýšenou únavu a nedostatek energie, kterými během zkouškového období a před maturitou často trpíme. I v tomto případě platí, že bychom měli změnit jídelníček. Vedle živočišných bílkovin a alkoholu bychom měli omezit také silně kořeněná jídla, cukry a bílou mouku. K tomu můžeme navíc přidat probiotika, která přispívají k posílení střevního komfortu. Na našem trhu jsou k dostání taková, která obsahují například kmen Lactobacillus plantarum 299v, který byl objeven a izolován z lidské střevní mukózy.

Tip 3: Detoxikujme ledviny

Ledviny čistí krev od odpadních látek. Proto bychom se během očisty měli věnovat také jim a močovým cestám. Přetěžování ledvin může vést k řadě problémů, mezi nimi například k bolestem páteře. Ohrožovat nás může však také řídnutí kostí. S nadměrnou zátěží ledvin mohou být spojeny rovněž kožní choroby. Samotné ledviny dlouho bolet nemusí a problémy s nimi se mohou projevovat únavou, celkovou slabostí nebo nechutenstvím. V době zkoušek a zásadních úkolů v práci nám tato únava a slabost může velmi znesnadnit učení i pracovní výkon. Nejlépe své ledviny detoxikujeme velkým přísunem tekutin. Samozřejmostí by měl být pohyb. Dále bychom pro účinnou očistu ledvin měli omezit příjem alkoholu a soli. Doporučuje se používat speciální sůl se sníženým obsahem sodíku.

Tip 4: Odstraňme volné radikály

Každý den se v našem těle zcela přirozeně odehrává proces vzniku volných radikálů. Ty jsou vedlejším výsledkem okysličování našeho těla a za normálních okolností jsou zcela přirozeně odstraňovány. Pokud však dojde k tomu, že si náš organismus neumí s volnými radikály sám poradit, hovoříme o takzvaném oxidačním stresu. Spouštěčem může být cigaretový kouř, alkohol, znečištěné životní prostředí nebo nadměrná fyzická a psychická zátěž, která obvykle zkoušky i pracovní povinnosti provází. V takovém případě existuje zvýšené riziko špatného hojení ran, bolestí kloubů, srdečního infarktu nebo mozkové mrtvice. K ochraně buněk před oxidačním stresem přispívají vitaminy E a C. Vitamin E můžeme nalézt třeba v játrech, obilných klíčcích nebo sójových bobech. Zdrojem vitaminu C je šípek, křen nebo brokolice. Lze také sáhnout po vitaminech v podobě doplňků stravy.

Tip 5: Očistěme srdce a cévy

V dnešní uspěchané době plné stresu bychom během jarní detoxikace neměli zapomínat na své srdce a cévy. Díky vhodně provedené očistě totiž můžeme předcházet mnoha chorobám kardiovaskulárního systému. Spouštěčem těchto chorob může být právě stres, který zažíváme před zkouškami a v práci. Pokud to jen trochu jde, měli bychom se ho vyvarovat, stejně jako přemíry alkoholu a kouření. Škodlivé látky z cigaret totiž způsobují zužování cév a zvyšování krevního tlaku. „Při detoxikaci kardiovaskulárního systému bychom měli vynechat tučné maso. Vhodnou alternativu představuje maso rybí, které obsahuje rybí tuk. Ten je zdrojem 3-omega mastných kyselin EPA a DHA, které přispívají ke správné funkci srdce a pomáhají udržet zdravý krevní tlak,“ vysvětluje Eva Stanislavská, marketingová manažerka společnosti Generica, která nabízí rybí tuk ve formě doplňků stravy. „Velmi vhodná je kombinace 3-omega mastných kyselin s koenzymem Q10. 3-omega mastné kyseliny podporují vstřebávání koenzymu,“ dodává Stanislavská.

Tags | , ,

Komentovat článek

auto - moto baterie bylinky cestovní pojištění cestování e-shopy e-tržiště ekologie elektronika ENBRA energie finance Generica hory hubnutí informační technologie investování Invia IT Klára Minczinger nemovitosti notebooky návody obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače pracovní tipy připojištění rady software sport spoření stavebnictví styl tipy vitamíny volný čas víno zdraví zimní dovolená zábava životní prostředí

Archiv