Při výběru pojištění se ptejte na asistenci, ušetří vám náklady i starosti
22. 05. 2014 - Redakce
Podle odborníků se Češi často pojišťují na vážná, ale málo pravděpodobná rizika. Drtivá většina Čechů přitom vnímá pojištění především jako finanční nástroj, který jim uhradí škody na majetku či je odškodní při újmě na zdraví. Jen málo lidí přitom opravdu využívá všechny služby, které jsou součástí pojistných balíčků.
Při výběru pojištění je však dobré myslet nejen na finanční kompenzaci. Peněžní plnění totiž pojišťovny běžně vyplácejí až po ukončení šetření pojistné události. Kvalitní pojištění by proto mělo obsahovat také spolehlivé asistenční služby, které vám dokážou v případě potíží pomoci okamžitě. Při sjednávání pojištění se tedy soustřeďte nejen na výluky uvedené ve smluvních podmínkách či limity pojistného plnění, ale také na rozsah poskytovaných asistenčních služeb. Ty vám totiž mohou zásadně pomoci se starostmi a vyřizováním nečekaných životních situací.
Pojištění bytu jistí nejen majetek, ale i členy domácnosti
U pojištění domácností a staveb se asistenční služby mohou vztahovat nejen na poškození a havárie na hmotném majetku, ale také na řešení nepříjemných situací osob, které objekt obývají. „Mezi nejčastěji využívané formy domácí asistence patří zajištění a úhrada práce řemeslníků. V případě zabouchnutých klíčů obstará asistenční služba například zámečníka, u havárií rozvodů je pak poptávka po pomoci s přivoláním instalatérů a topenářů,“ upřesňuje Roman Sznapka, produktový manažer Triglav pojišťovny. V situacích, kdy domácnost postihne větší havárie a znemožní její obývání, tak můžete využít asistenční službu při hledání náhradního krátkodobého ubytování či k ochraně nezabezpečeného bytu. Dobrou zprávou je, že se asistence nevztahuje jen na pojistníka bytu či domu, nýbrž na všechny členy domácnosti. Onemocní-li člen vaší rodiny, asistenční služba mu zajistí převoz mezi domovem a nemocnicí, dokonce v rámci pojištění pokryje i náklady na cestu.
Kromě řešení akutních situací poskytují asistenční služby i právní pomoc. S pojištěním tedy získáte například možnost se telefonicky poradit s právníkem ohledně postupu při reklamaci spotřebičů nebo při jednání s úřady a exekutory. Konzultovat lze také problémy s hypotékou či stavebním spořením. „Vznikne-li v pojištěné domácnosti právní spor například se sousedem nebo dodavatelem energií, je dobré asistenci využít i pro přímé zastupování poškozené strany. Pojišťovny totiž spolupracují s právníky a soudními znalci, kteří mají v řešení těchto situací dlouhodobou zkušenost a jejich jednání je tak rychlé a efektivní,“ dodává Sznapka.
V zahraničí asistenti seženou lékaře i vyřídí komunikaci s úřady
Nejčastěji využívanou asistenční službou u cestovního pojištění je zajištění převozu a zdravotní péče v případě nemoci či úrazu v zahraničí. Pomoc s komunikací v cizím jazyce a řešením nenadálých situací v cizině se však neomezuje jen na zdravotnická zařízení. „V případě ztráty pasu asistenti například zjistí kontakty na ambasády a pomohou s vyřízením náhradního dokladu. Pojištěný může také využít asistence při komunikaci s policií nebo místními úřady,“ vyjmenovává asistenční služby k cestovnímu pojištění Sznapka.
Asistence vozidel vyřeší nehody i zkontaktuje vaše blízké
Velmi široká je i nabídka pomoci pro řidiče v nouzi. Mezi relativně známé a hojně využívané asistenční služby patří tzv. silniční služba nebo odtah nepojízdných a havarovaných automobilů. Méně známý je ale fakt, že se asistence vztahuje na celou posádku vozidla. Postihne-li vás nehoda v zahraničí například o svátcích, kdy zprovoznění vozidla či zajištění náhradní dopravy vyžaduje delší dobu, je možné asistenční službu požádat o zařízení noclehu. Neméně důležitou službou při pojistné události v zahraničí je i možnost úschovy zavazadel a zprostředkování informací či vzkazů pro rodinné příslušníky, kteří zůstali v České republice.