Rubrika | Naše téma, Tipy a rady, Zdraví

Připravte své tělo na letní sportování pomocí vitaminů a minerálů

13. 07. 2012 - Redakce

Letní měsíce vybízí k pobytu na čerstvém vzduchu, lidé si proto často užívají léta provozováním nejrůznějších sportovních aktivit. Organismus však při pohybu v horkých a slunečných dnech podléhá nadměrné zátěži. Poradíme vám, jaké vitaminy a minerály byste měli tělu při sportování v létě dopřát, abyste se vyhnuli nepříjemným zdravotním obtížím.

Hořčík na uvolnění svalů
Hořčík, známý také jako magnesium, se řadí mezi stopové prvky, které hrají klíčovou roli v procesu lidského metabolismu. Má příznivý účinek na vysoký krevní tlak a zabraňuje poruchám srdečního rytmu. V horkých letních měsících, které se vyznačují zvýšenou fyzickou námahou, je pak hořčík zvláště důležitý. Po namáhavém pohybu vám umožní uvolnit bolestivé svalové napětí a případné křeče. Nedostatek hořčíku můžete pocítit podle poruch nervové činnosti, zvýšené dráždivosti nebo křečí.

Hlídejte si hydrataci organismu
Sportování vede k nadměrnému pocení, které je zvláště v létě často příčinou nebezpečné dehydratace. „Dehydratace organismu může mít za následek dokonce jeho celkový kolaps. Voda se totiž podílí na transportu živin v těle a reguluje tělesnou teplotu. Zvláště při sportování je proto důležité pečlivě dbát na dostatečný přísun tekutin. Riziko dehydratace je při zvýšené tělesné námaze totiž ještě vyšší,“ uvedla Klara Minczinger, produktová manažerka společnosti Generica, která nabízí speciální rehydratační roztok Fluidex® v šumivých tabletách, jež udržuje dostatečnou hydrataci organismu.

Vápník na pevnou kostru
Vápník je jeden z nejdůležitějších minerálů, které se v lidském organismu vyskytují. Kromě toho, že je součástí naší kostry, plní také další podstatné funkce. Vápník významně napomáhá při přenosu nervových vzruchů a udržuje tím srdeční rytmus. Hladinu vápníku v těle by si proto měli hlídat zvláště lidé, kteří provozují v teplých letních měsících fyzicky náročné sporty. Jeho nedostatek jim totiž může přivodit silné svalové stahy a křeče, osteoporózu a silnou bolest kloubů. Pokud si chcete být jisti dostatečným denním přísunem vápníku, využijte možností vitaminových doplňků stravy.

Vitamin B pro energii
Vitaminy skupiny B pomáhají udržovat správné fungování metabolismu, tedy procesu látkové přeměny v lidském těle. Pokud si v létě rádi zasportujete, oceníte jeho pozitivní vliv nejen na funkci nervových a svalových buněk. „Vitamin B má schopnost zvýšit celkovou obranyschopnost lidského organismu. Zároveň je nezastupitelný při procesu tvorby energie, proto jej ocení hlavně lidé, kteří v létě rádi sportují.  Vitaminy skupiny B můžete nalézt například v kvasnicích nebo luštěninách. Pokud je nemáte rádi, sáhněte po vitaminových doplňcích,“ radí Eva Stanislavská, marketingová manažerka společnosti Generica, která nabízí šumivé tablety B-komplex forte plus, jež obsahují vitaminy skupiny B v kombinaci se zinkem a vitaminem C.

Tags | ,

Komentovat článek

auto - moto baterie bylinky cestovní pojištění cestování e-shopy e-tržiště ekologie elektronika ENBRA energie finance Generica hory hubnutí informační technologie investování Invia IT Klára Minczinger nemovitosti notebooky návody obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače pracovní tipy připojištění rady software sport spoření stavebnictví styl tipy vitamíny volný čas víno zdraví zimní dovolená zábava životní prostředí

Archiv