Rubrika | Naše téma

Analýza: Lidé se umělé inteligence bojí, média ji vnímají jako příležitost

11. 04. 2019 - Redakce

Výsledek rozsáhlé analýzy vnímání umělé inteligence překvapil i samotné výzkumníky. Přestože média prezentují toto téma jako příležitost, v sociálních médiích stále převládají obavy a konspirační teorie.

Společnost Newton Media analyzovala více než sto tisíc příspěvků, které se v našich médiích a v sociálních médiích v posledním roce věnovaly tématu umělé inteligence. Negativních zpráv o umělé inteligenci bylo v tradičních médiích jen jedno procento. Naopak lidé v sociálních médiích se téměř v jedné třetině umělé inteligence obávali nebo ji kritizovali.

Lidé vyjadřují strach ze zneužívání technologií a umělou inteligenci považují za potenciální hrozbu. „Nesporný je vliv popkultury – lidé se obávají zotročení lidstva stroji, někteří dokonce hovoří o možném spiknutí AI s mimozemšťany a následném zničení naší civilizace,“ upřesňuje jeden z autorů analýzy Tomáš Kůst.

Pro média je téma inovací a umělé inteligence velice atraktivní. Na titulní straně některého z českých deníků se o něm psalo každý třetí den. V oborech, jakými jsou zdravotnictví, doprava nebo průmysl, jsou inovace a umělá inteligence vnímány jako příležitost. Naopak v případě armády, vlád a státní správy se lidé obávají zneužívání technologií a inovace i umělou inteligenci považují za potenciální hrozbu.

Podívejte se na výsledky analýzy, jejíž některé závěry vznikly také s využitím umělé inteligence, v infografice.

Inovace a umělá inteligence v médiích bude rovněž tématem mezinárodní konference

Analýza vznikla pro pražský mezinárodní kongres odborníků na mediální a marketingovou komunikaci AMEC Global Summit, který se uskuteční od 21. do 23. května v Praze. Konference se bude mimo jiné věnovat i oblasti inovací a umělé inteligence.

V mnoha oborech je dnes umělá inteligence naprosto běžná. Naproti tomu v mediálním průmyslu je stále spíš popelkou. O tom chceme na pražském kongresu hodně mluvit,“ říká Petr Herian, globální CEO Newton Media.

Informace k analýze

  • Sledované období: 1. 3. 2018 až 28. 2. 2019.
  • Analýza českých mainstreamových médií: TV, rozhlas, tisk, internet.
  • Analýza českých sociálních médií: Facebook, YouTube, Instagram, fóra a další.
  • Sledovaná témata: umělá inteligence, robotizace, digitalizace, Průmysl 4.0, machine learning.
  • Sledováno napříč médii i napříč různými obory.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv