Rubrika | Naše téma

Automatizované kampaně jsou tváří moderního e-mail marketingu. Klasické rozesílky jednou zcela nahradí, míní expert

22. 06. 2021 - Redakce

Šetří čas, peníze i nervy. Řeč je o automatizacích, které dnes neodlučitelně patří k modernímu e-mailingu. Kromě tří již zmíněných faktorů jsou automatické kampaně oproti klasickým rozesílkám výhodnější i díky větší doručitelnosti či vyšší míře proklikovosti na stránky prodejce. Dokáží rovněž mnohem citlivěji reagovat na chování a potřeby zákazníka.

Stačí nastavit a je hotovo

Klasické e-mailové kampaně oslovují v jeden moment vybraným typem sdělení často velmi početnou masu kontaktů. Automatizace však fungují odlišně. „Automatické kampaně jsou vázány na určité akce zákazníka. Jinak řečeno dokáží vyhodnotit chování nakupujícího a na jeho základě odeslat na adresu kontaktu transakční e-mail s relevantním obsahem, například s doplňkovým příslušenstvím k již zakoupenému výrobku,“ vysvětluje Břetislav Strnad, expert na e-mail marketingovou problematiku ze společnosti Webkomplet a vývojář e-mail marketingového nástroje Mail Komplet.

Při automatizovaném e-mailingu tak marketér částečně opouští roli rozesílatele jednotlivých sdělení a stává se spíše režisérem celého procesu. „Po správném nastavení algoritmů již software zvládne veškerou práci odvést sám. Prodejci pak jen stačí vyhodnocovat získaná data a kampaně dle potřeby optimalizovat,“ říká Strnad.

Výhody automatizovaných kampaní

  • Finanční a časová úspora
  • Efektivní cílení
  • E-maily přicházejí do složky „Doručené“
  • Vyšší doručitelnost i proklikovost
  • Flexibilní využití při remarketingu qi dalších typech kampaní

Proč automatizovat?

Jedním z klíčových aspektů úspěchu automatizovaných kampaní je skutečnost, že transakční e-maily přichází zákazníkům do složky „Doručené“, zatímco klasické rozesílky končí ve složce „Reklama/Hromadné“. Výrazně tak roste poměr otevření i proklikovosti. Ta je oproti klasickým rozesílkám vyšší průměrně o 119 %. Oslovení konkrétních kontaktů relevantním obsahem rovněž znamená úsporu peněz, neboť obchodník neplýtvá financemi za rozesílku pro osoby, které o danou e-komerci nemají zájem.

Automatizace nacházejí uplatnění v celé řadě e-mail marketingových kampaní. „Typickým příkladem je remarketingová kampaň opuštěný košík. Pokud zákazník umístí produkty do nákupního košíku, nicméně objednávku nedokončí, tak mu po uplynutí stanovené doby automaticky přijde upozorňující e-mail s možností dynamického dokončení nákupu,“ popisuje Strnad a dodává: „Velmi často se rovněž používají cross-sellové nebo up-sellové kampaně, které reagují na předchozí nákup zákazníka a následně mu nabízejí nové nebo doplňkové zboží. V těchto nástrojích lze rovněž jednoduše plánovat uvítací nebo reaktivační kampaně.“

Budoucnost je automatizovaná

Skrze e-mailovou schránku dnes oslovuje zákazníky až 80 % velkých a středních podniků, z toho 51 % uplatňuje právě automatizované kampaně. „V moderním e-mailingu jsou přesnost, rychlost a efektivita klíčovými předpoklady úspěchu. Je tedy velmi pravděpodobné, že dominance automatizovaných kampaní bude v budoucnu narůstat a klasické nakonec zcela nahradí,“ uzavírá Strnad.

Tags | , , , , ,

Komentovat článek

auto - moto baterie bylinky cestovní pojištění cestování děti e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT Klára Minczinger léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém služby software sport spoření stavebnictví styl tipy vitamíny volný čas víno zdraví zábava Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv