Rubrika | Naše téma

Česky jsou v nákupu bot konzervativní, preferují černou klasiku, v průměru kupují tři páry bot ročně

26. 03. 2015 - Redakce

Česky jsou při výběru obuvi stále konzervativní. Ve srovnání s Němkami si kupují o více než polovinu bot méně, upřednostňují černou barvu a klasický styl. Více než 60 % českých botníků tak tvoří černé boty. Výhradní distributorka značky Tamaris v České republice Iva Macháčková ve svém komentáři objasní, proč se Češky bojí experimentovat, na co kladou Němky při nákupu bot důraz nebo jaké boty upřednostňují oba národy.

Černá barva nemá v Česku konkurenci

Z analýzy zákaznického chování v České republice vyplývá, že české ženy jsou konzervativní nejen při výběru oblečení, ale také obuvi. Více než 60 % bot se stále prodává v černé barvě. Zatímco u modelů podzimní a zimní kolekce tvoří černá barva dokonce 80 %, v jarní a letní kolekci černé boty představují 20 % z celkově prodaných bot. V létě totiž ženy upřednostňují obuv světlé barvy. České ženy sází na jistotu. Mají stále pocit, že černá barva se dá nejvíce kombinovat. Mohou ji nosit k různým druhům a barvám oblečení a doplňků, nemusí si tak kupovat více párů obuvi, které budou barevně ladit. Jde tedy také o ekonomickou sílu kupujících zákaznic. To dokládá i fakt, že si Češi kupují v průměru 3 páry bot ročně. V porovnání s Němci, kteří si pořizují 6 až 8 párů bot, je ekonomická síla stále nižší. Vůbec nejnižší je přitom na Slovensku, kde si lidé kupují průměrně 1,5 až 2 páry bot ročně.

Češky dbají na klasiku, Němky na eleganci, trendy a styl

České ženy nepatří při výběru bot mezi ty odvážnější, oproti Němkám i méně experimentují. Pestré barvy a aktuální módní vzory si pořizují většinou pouze movitější ženy. Podle statistik prodeje z letošního podzimu se v Česku nejvíce prodávaly klasické černé kozačky a společenská obuv v čele s černými lodičkami. V Německu to byly elegantní polokozačky na podpatku, pánské unisex boty či trendy boty s kožešinou, o které v Česku nebyl velký zájem.

Přesto je český trh velice provázaný s německým trhem. Pokud srovnáme vzory bot, které se prodávají v Německu, lze říci, že český trh je v mnoha vzorech kopíruje. Čím více jdeme na východ, na Moravu a na Slovensko, tím více se nůžky rozevírají a prodávají se jiné typy obuvi. Slovenský trh obecně více inklinuje k takzvané italské módě, která se vyznačuje elegancí i sexy módou.

V Německu sází na osvědčenost a cenu, v Česku se nebojí připlatit

Při výběru bot se Němci orientují spíše podle zvyklostí a podle cen. Německý trh s obuví je tak daleko citlivější na cenovou hladinu. Němci jsou zvyklí nakupovat kvalitní značkové osvědčené produkty za určitou cenu, výjimkou není ani obuv. V Česku je hranice benevolentnější, lidé jsou paradoxně ochotnější investovat více peněz do ozkoušeného typu obuvi.

Autorkou komentáře je Iva Macháčková, výhradní distributorka značky Tamaris v České republice.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv