Rubrika | Tipy a rady

Jaké trendy čekat v e-mail marketingu v roce 2019? Zase o něco více personalizace i větší důraz na mobily

13. 02. 2019 - Redakce

Personalizace, interaktivní obsah a větší důraz na mobilní zařízení. Tyhle tři trendy budou podle odborníků v roce 2019 dominovat e-mail marketingu. Očekávat lze také postupující zapojení umělých inteligencí a samoučících programů i technologické novinky u samotných e-mailingových nástrojů.

1) Segmentace a personalizace

Podobně jako v loňském roce i v tom letošním bude podle odborníků zase o něco vyšší důležitost přikládána správné segmentaci kampaní a personalizaci e-mailů. „Segmentace stále nabírá na významu a odesílání rozdílných kampaní v návaznosti na rozdělení kontaktů do skupin podle lokace, pohlaví, věku či nákupních zvyklostí bude pro řadu obchodníků nezbytné,“ říká Kateřina Fišerová, CEO aplikace SmartEmailing.

Tak jako správná segmentace bude v letošním roce zase o něco více důležitá i personalizace e-mailů. Zákazníci si stále více zvykají na to, že jim přicházejí e-maily, které je oslovují napřímo, přímé oslovení se pro ně tedy pomalu stává již zaběhnutým standardem. Služba Netflix například používá pokročilou personalizaci založenou na předchozím chování uživatelů a zasílá jim e-maily s personalizovanou nabídkou nových filmů a seriálů. Amazon zase jejich předchozí nákupní zvyklosti využívá k nabídce dalších produktů.

2) Interaktivita

Mezi desítkami a stovkami e-mailů, jež zákazníkům chodí denně do schránek, zuří boj o pozornost adresáta. Stále platí, že kvalitní obsah je základem úspěchu, ale ukazuje se, že ve vysoce konkurenčním prostředí nemusí vůbec stačit. „Interaktivní e-maily umožní zachytit adresátovu pozornost a plně s ním navázat interakci přímo v inboxu. Pro představu může jít kupříkladu o e-mail e-shopu s módou, který příjemci umožní si přímo ve zprávě a bez opuštění vlastní schránky volit u nabízených produktů různé barvy, které se mu následně přímo v e-mailu zobrazí,“ popisuje Kateřina Fišerová. Podobně se podle ní může jednat o možnost recenzovat zakoupené zboží rovnou v e-mailu bez nutnosti se proklikávat na speciální stránku.

3) Živý obsah

Kromě větší interaktivity lze v letošním roce očekávat i nárůst množství e-mailů založených na živém obsahu. Ten je závislý na době otevření e-mailu a nikoliv jeho odeslání. Obchodníci a marketéři mohou adresátům touto formou nabídnout například real-time odpočet k zahájení či ukončení výprodeje, aktuální předpovědi počasí, sportovní výsledky či data skladových zásob a podobně. Obsah se navíc může měnit s každým novým vstupem do e-mailu a příjemce tak motivovat k více klikům na jednu jedinou zprávu.

4) Mobilní řešení

Na mobilních zařízeních – telefonech a tabletech – se otevírá stále více zpráv, podle odborníků je tento poměr už vyšší než 50 %. V průběhu posledních let tak neustále stoupá nutnost na tento trend reagovat. Jinak tomu nebude ani letos a pravděpodobně ani v dalších letech. Využívat responzivní design, případně rovnou počítat s tím, že kampaň budou adresáti primárně otevírat na mobilních telefonech, je proto naprostá nezbytnost.

5) Zapojení umělé inteligence

Spolu s důrazem na stále větší a větší personalizaci se ke slovu pomalu dostávají i umělé inteligence a samoučící programy. Ty by mohly v následujících letech marketérům pomoci optimalizovat ideální časy rozesílek, nabídek produktů a dalších elementů pro každého jednoho uživatele. „Zatím je určitě brzy hovořit o e-mailingu tvořeném umělými inteligencemi, ale software bude hrát stále větší roli například v automatickém vkládání obsahu do předpřipravených šablon,“ odhaduje Kateřina Fišerová.

6) Novinky v e-mailingových aplikacích

Na aktuální trendy a požadavky marketérů napříč obory reagují i samotní tvůrci e-mailingových aplikací. „V rámci vlastního vývoje plánujeme v letošním roce posunout automatizaci do dnes již standardního formátu nasazením přehledného vizuálního editoru a přidáním dalších modulů pro tvorbu pokročilých scénářů. K tomu přidáváme nástroj umožňující nejvyšší možnou míru personalizace šablon vkládáním rozhodovacích skriptů pro jednotlivé bloky i celé šablony. Pro první polovinu roku 2019 je významným posunem také vyhodnocování a následná obsluha kontaktů systémem skórování leadů, který má volitelné množství metrik i vah, a je možné a velmi vhodné ho kombinovat se skripty v šablonách,“ dodává Kateřina Fišerová.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv