Rubrika | Naše téma

Koše na plasty nestačí, 84 procent zaměstnanců chce, aby jejich firma více dbala na ochranu přírody

27. 07. 2022 - Redakce

Udržitelnost a ochrana životního prostředí nejsou ve firemním prostředí jen líbivými hesly bez reálného obsahu. Zejména pro mladou generaci pracovníků se ekologie stala prioritou, což ovlivňuje jejich přístup k hledání práce, spokojenost v zaměstnání a může být i důvodem k podání výpovědi.

Průzkum zpracovaný v letošním roce pro značku Tork mezi 12 tisíci zaměstnanci v kancelářských profesích v Evropě ukázal, že šetrný přístup k přírodě dnes hraje mnohem důležitější roli než dříve.

Například 84 % respondentů by si přálo, aby jejich zaměstnavatel dělal pro ochranu přírody více. Dvě třetiny dotazovaných navíc uvedly, že si při výběru nového zaměstnání zjišťují, jestli se firma chová udržitelně, a podle toho se rozhodují. Každý sedmý oslovený pracovník přiznal, že chce kvůli neekologickému chování svého zaměstnavatele z práce odejít.

„V posledních osmnácti měsících došlo k nevratnému posunu v našich hodnotách. Jako zaměstnanci bereme otázku udržitelnosti vážněji než kdy dříve. Existuje zřetelná poptávka po eco-friendly kancelářském prostředí, což někteří zaměstnavatelé dosud neberou dostatečně v potaz,“ upozorňuje Wojciech Nizio ze společnosti Essity,která vyrábí hygienické produkty a sdružuje značky Tork, Zewa, Tena nebo Libressse.

Potvrzuje to i Tomáš Kratochvíl ze společnosti Toka, která mimo jiné navrhuje a zařizuje interiéry kanceláří či vědeckých center. „Zřídit koše na plasty a papír už nestačí. Zaměstnanci vnímají udržitelnost jako důležitou součást firemní kultury. V interiérech kanceláří je nyní velkým trendem nábytek z recyklovaných materiálů, maximální využití přirozeného světla a chytrá řešení pro úsporu energií na vytápění a ochlazování vnitřních prostor,“ vyjmenoval.

V průzkumu pro Essity respondenti uváděli také tipy, jaká ekologická opatření by firmy měly zavést:

1. recyklace papírových produktů od ručníků přes vytištěné papíry až po kapesníky;

2. zelené iniciativy, do kterých se může zapojit každý;

3. používání ekologicky šetrných úklidových prostředků;

4. eco-friendly toalety a umývárny;

5. eco-friendly jídelny a restaurace.

Důraz na udržitelnost se nejvíce projevuje u mladších generací, což ukazuje i letošní průzkum společnosti Deloitte mezi zaměstnanci ve 46 zemích světa. Jen 15 % respondentů z generace Z (narození po roce 1995) si myslí, že jejich zaměstnavatelé toho pro ochranu životního prostředí dělají dost. Z generace takzvaných mileniálů, kteří dospívali na počátku nultých let, je to 14 %.

Zaměstnanci mladších ročníků v průzkumu rovněž uvedli, že je pro ně zásadní, aby firemní hodnoty byly v souladu s těmi jejich. Dva z pěti pak odmítli místo či pracovní úkol kvůli vlastnímu přesvědčení a morální integritě. Udržitelné chování a ekologické myšlenky přitom bere za vlastní devět z deseti dotázaných.

Zdroje:

Tork Eco Office Survey, 2022

Deloitte Global Millenial and Gen Z Survey, 2022

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv