Rubrika | Naše téma

Nejlepší cesta k zákazníkům vede přes e-mail. Jaké jsou výhody e-mail marketingu?

21. 04. 2021 - Redakce

Cena, efektivita, ziskovost. Tak by se daly krátce popsat hlavní důvody, proč si e-mailing dlouhodobě udržuje výsostné postavení mezi online marketingovými kanály. Mohlo by se zdát, že v konkurenci dynamických sociálních médií již e-mail marketing nemá firmám co nabídnout. Výzkumy však hovoří jasně proti této domněnce. Ba co víc, jejich výsledky napovídají, že by se e-mailing o svoji pozici v budoucích letech rozhodně nemusel obávat.

Sociální sítě mají podle webu statista.com celosvětově 3,4 miliard uživatelů. Ačkoli se toto číslo zdá být obrovské, e-mail denně použije ještě o půl miliardy lidí víc. V tomto ohledu je na prvním místě ve všech věkových kategoriích. Kontrola e-mailové schránky je dokonce suverénně nejčastější online aktivitou, kterou lidé ráno po probuzení udělají jako první. Důležitější však je, že e-mail se optikou nejnovějších výzkumů jeví jako nejvhodnější kanál, skrze který lze promlouvat ke svým potenciálním i stávajícím zákazníkům.  I to je důvod, proč si jej dnešní velcí internetoví prodejci mohou jen stěží dovolit přehlížet.

Přednosti e-mail marketingu

Může být až 10x levnější než reklama na sociálních sítích

Nabízí průměrnou návratnost investic (ROI) 4200 %

Zajišťuje až 30 % tržeb běžného e-shopu

Většina zákazníků jej preferuje v případě příjmu e-commerce

Jeho výsledky jsou velmi dobře měřitelné.

66 % uživatelů díky němu minimálně jednou uskutečnila online nákup

Nejlevnější a nejefektivnější

Poměr cena – výkon je zřejmě tím zásadním kritériem, které dává v současnosti e-mailingu náskok před konkurencí. „Dobře optimalizovaný e-mail marketing může být až desetkrát levnější než kupříkladu PPC reklama na sociální síti. E-mail má rovněž suverénně nejlepší konverzi. Nové výzkumy ukazují, že  zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku, utrácí o 138 % víc než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi,Břetislav Strnad, ředitel společnosti Webkomplet, do které patří i služba Mail komplet, která se zabývá vývojem a implementací e-mail marketingových nástrojů.

Mimořádnou účinnost e-mailingové komunikace dokládá i zjištění, podle kterého je za 30 % tržeb běžných e-shopů zodpovědný právě e-mail marketing. Neoddiskutovatelnou výhodou tohoto nástroje je rovněž skutečnost, že výsledky jeho působení lze velmi dobře měřit. Oproti sociálním sítím nabízí e-mailing rovněž nepoměrně vyšší šanci, že příjemce reklamní sdělení zaznamená. Jinými slovy, že jej zasáhne. Není tedy příliš překvapující, že návratnost investic (ROI) se v případě e-mailingu, podle výzkumu společnosti Litmus, průměrně pohybuje kolem 4200 %. Za každý investovaný 1 dolar se tak inzerující firmě vrací 42 dolarů. 

E-mailem budujete vztah

Jedním z hlavních trumfů e-mail marketingu je podle Strnada fakt, že skrze něj lze dosáhnout mnohem osobnějšího kontaktu mezi zákazníkem a prodávajícím. „Citlivou, pravidelnou a správně personalizovanou komunikací prostřednictvím e-mailingu je možné s klientem navázat mnohem autentičtější vztah, než v případě jiných nástrojů. Marketingovou komunikaci prostřednictvím sociální sítě považují mnozí uživatelé za narušení jejich vlastní soukromé zóny. E-mail je v tomto ohledu mnohem méně invazivní a plní spíše roli poštovní schránky, kam si lidé přichází pro zprávy, jež jim jsou adresovány,“ popisuje Strnad.

Velká část zákazníků se po uskutečnění nákupu přes e-shop na stránky prodejce již znovu nevrátí. Za pomoci e-mailové adresy však lze s odběratelem opětovně navázat kontakt. V případě vhodně zvolené strategie se tak náhodný kupující může proměnit ve stálého zákazníka. A právě s tím pomáhá svým uživatelům Mail Komplet. Tento e-mail marketingový nástroj pomáhá firmám uskutečňovat efektivní automatizované kampaně optimalizované zákazníkovi na míru. Díky jeho uživatelsky přívětivému rozhraní lze, mimo jiné, všechny marketingové tahy přehledně plánovat a jejich výsledky detailně analyzovat. Mail Komplet rovněž nabízí jednoduchou správu databáze kontaktů či editor pro snadné vytváření profesionálního designu e-mailů.  

Král mrtev není, stále vládne  

Představené výhody e-mailového marketingu v kontextu dnešních trendů nenaznačují, že by měl být v příštích letech z pomyslného trůnu kýmkoliv sesazen. „Obliba e-mailingu každým rokem roste a je pravděpodobné, že se na tomto trendu v budoucnu nic zásadně nezmění. Nové pronikající inovace jako redesign či důraz na interaktivitu navíc posouvají e-mail marketing na další úroveň. Je tak stále schopen držet krok s moderními trendy a být nadále nejefektivnějším nástrojem pro online komunikaci se zákazníky,“ uzavírá Strnad.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv