Rubrika | Naše téma

Největší tuzemský výrobce kol BIKE FUN International změnil majitele. Podnik převzala investiční skupina Consillium

20. 11. 2020 - Redakce

Největšího výrobce jízdních kol v České republice, kopřivnickou firmu BIKE FUN International (BFI), odkoupila společnost ConsilTech, a. s., člen českého rodinného holdingu Consillium. Prodej se uskutečnil 20. listopadu 2020 po více než ročním jednání s původními holandskými majiteli. Konkrétní částku transakce se obě strany rozhodly neuvádět. Nový majitel bude pokračovat v rozvoji úspěšných vlastních značek jízdních kol Superior, Rock Machine a Frappé a bude podporovat jejich vývoj a expanzi na nové trhy se zaměřením na rychle se rozvíjející trh elektro mobility.

„Prodej BFI byl v dlouhodobém horizontu naším cílem. V posledních letech se společnost dostala do tak rychlé fáze růstu, že už jsme s ostatními majiteli nebyli schopní tento růst dlouhodobě financovat. A ve správnou dobu nás kontaktovala investiční skupina Consillium, která potřebné prostředky k financování růstu společnosti má. Jsem rád, že bude BFI v českých rukou,“ uvedl zakladatel a CEO BFI Mark de Kwant. Ten společně s vrcholovým managementem zůstává nadále ve vedení společnosti.

Nový majitel, investiční skupina Consillium, plánuje společnost BFI, která od roku 2001 vyrobila více než
2,5 milionu kol, nadále rozvíjet. „Díky této akvizici můžeme našim zákazníkům nabízet sportovní vybavení na
365 dní v roce,“
řekl Tomáš Klápště, výkonný ředitel Consillia. Vedle nových cyklistických značek totiž společnost vlastní rakouskou značku lyží Kästle a koupila i českého výrobce lyží Sporten.

Consillium chce po akvizici dále pokračovat v rozvoji firmy. Nový majitel neplánuje změnu portfolia značek BFI, naopak chce posilovat jejich vývoj a podpořit jejich expanzi na světové trhy. „Podpoříme nejen zahraniční expanzi vlastních značek kol, což bude finančně náročné, ale i rozšíření nabídky pro OEM zákazníky, tedy ty, kteří naše výrobky prodávají pod vlastní značkou. Chceme, aby BFI nadále rostlo, protože víme, že tato společnost a lidé
v ní na to mají,“
vysvětlil Tomáš Klápště.

V současnosti BFI prodává jízdní kola a doplňky do 29 převážně evropských zemí. O kontinuitu růstu se v čele managementu bude v následujících letech starat také Mark de Kwant. „V lednu 2021 spustíme devátou výrobní linku a spuštění desáté bude záviset na dodávkách materiálu. Abychom mohli růst, musíme v následujících měsících najít spoustu dalších nových zaměstnanců,“ sdělil nejbližší plány Mark de Kwant. Strategie společnosti tak zůstává stejná jako před změnou majitele: navýšit výrobu, neustále zlepšovat kvalitu, nabízet špičkový zákaznický servis a podporovat nové trhy.

V kopřivnické továrně, jež sídlí v areálu Tatry, vzniká ročně bezmála 200 tisíc jízdních kol a elektrokol, která nejčastěji míří na evropské trhy. Kromě in-house vývoje, vlastní lakovny a výroby kol se BFI zabývá vývojem elektro pohonu Sport Drive a produkcí cyklistických doplňků pod značkou ONE Bikeparts. V loňském roce BFI dosáhlo obratu 2,8 miliardy korun.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv