Rubrika | Naše téma

Nejvíce obchodních sdělení míří na Seznam.cz, dvakrát více než na Gmail.com

12. 12. 2018 - Redakce

Tuzemské e-shopy a další podniky směřují na své zákazníky i obchodní partnery desítky tisíc e-mailů denně. Na vzorku více než 1 700 účtů se v aplikaci SmartEmailing podívali, na které domény obchodní sdělení nejčastěji míří. Více než polovina unikátních adres – přes 2,45 milionu – se nacházela na doméně Seznam.cz. Jejich počet je přitom oproti druhé nejčastější doméně Gmail.com více než dvojnásobný.

„Jako zkoumaný vzorek jsme vybrali 1 783 účtů v aplikaci SmartEmailing, které svým zákazníkům a partnerům pravidelně zasílají obchodní sdělení. Vybraný vzorek našich klientů jsme sledovali po dobu 30 dnů, během nichž někteří z klientů odeslali i více samostatných kampaní. V potaz jsme přitom brali jen ty kampaně, které měly více než 200 adresátů,“ popsala Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

Kampaně, jež během sledovaných třiceti dnů z vybraného vzorku účtů odešly, směřovaly na celkem 5 714 300 unikátních e-mailových adres. Nejvíce z nich využívalo doménu Seznam.cz, jednalo se o celkem 2 455 481 adresátů. Potvrdila se tak dlouholetá oblíbenost e-mailových schránek na této doméně. Dalších 274 891 e-mailových adres poté připadlo na doménu E-mail.cz a 56 199 adres na doménu Post.cz, které obě pod společnost Seznam též patří.

„Druhou nejčastější doménou, na kterou obchodní sdělení ve sledovaném období putovala, byl Gmail.com. S 1 205 071 unikátních schránek se vzhledem ke konkurenčnímu Seznamu jedná o necelých padesát procent. Po započtení domén E-mail.cz a Post.cz by tento podíl byl navíc ještě menší,“ sdělila Kateřina Fišerová.

Třetí příčku mezi nejčastějšími doménami pak obsadilo Centrum.cz s 286 665 unikátními adresami. Doména patří do portfolia společnosti Economia stejně jako domény Atlas.cz či Volny.cz. Ty si z pomyslného koláče unikátních adres ukously 86 958 a 43 393 schránek. Na dříve velmi oblíbené doméně Yahoo.com se ze zmíněných více než 5,7 milionů schránek nacházelo 52 691 e-mailů, na Hotmail.com jich pak připadlo 37 699.

„Zastoupení na horních příčkách statistik měly i slovenské domény. Azet.sk obsadila pátou pozici celkového srovnání s 116 540 e-mailovými schránkami, na Centrum.sk a Zoznam.sk pak připadlo 78 481 a 29 549 adres. Nad deset tisíc schránek, konkrétně 16 033 jsme zaznamenali na doméně Post.sk,“ dodala manažerka aplikace.

Nižší čísla, zpravidla v řádech jednotek tisíc e-mailových schránek, pak připadly na domény různých firem a bank, v případě některých kampaní pak e-maily směřovaly například i na adresy tuzemských mediálních domů a vydavatelství.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv