Rubrika | Tipy a rady

Polovina Čechů nakupuje vánoční dárky včas. Kosmetika se stále drží na špici

12. 11. 2015 - Redakce

Češi nechtějí nechávat nákup vánočních dárků na poslední chvíli. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu agentury Ipsos, podle něhož až 59 % z nich plánuje pořídit dárky do konce listopadu, aby se vyhnuli hysterii předvánočních nákupů. Pod stromečkem přitom nejčastěji rozbalují hračky a vybavení pro děti, oblečení, elektroniku a kosmetiku, z níž vedou parfémy.

Dárky se nejčastěji pořizují po internetu

Výzkum společnosti Visa zase ukázal, že loni si Češi nadělovali větší množství dárků než v předchozích letech. Vyvodila to z celkového počtu transakcí, který v prosinci loňského roku narostl meziročně o dva miliony na celkových 18 750 000 korun. Průměrná výše útraty přitom činila zhruba 1 170 korun. Právě cena je nejdůležitějším kritériem při výběru dárku. Přiznalo to až 82 % lidí. Podle průzkumu GE Money Bank je celá polovina Čechů ochotna investovat do vánočních dárků zhruba 5 tisíc korun. Až 39 % lidí odhaduje, že za ně utratí 5 až 10 tisíc korun, 13 % pak ještě více. Podle expertů se však snižuje počet obdarovaných, překvapení pod stromeček dostane nanejvýš 6 blízkých. Dárky naopak vůbec nekupuje 1,5 % lidí, nejčastěji jde o muže starší 66 let. Průzkum také ukázal, že Češi na Vánoce nejvíce nakupují po internetu. K této variantě se uchyluje až 84 % lidí. Zkrátka však nepřijdou ani obchodní centra, kamenné obchody nebo vánoční trhy, protože tři čtvrtiny lidí přiznalo, že je pořizování dárků skutečně baví a rádi se nechají inspirovat přímo mezi regály.

Z kosmetiky vedou parfémy

Na vrcholu popularity se přitom již řadu let drží elektronika, dětské hračky a oblečení, své stálé místo na výsluní má také kosmetika. Právě u ní zaznamenávají prodejci před Vánocemi zvýšený zájem. „Poptávka po našich kosmetických produktech během Vánoc vzrůstá o zhruba 15 %. Dá se říci, že se v listopadu i v prosinci jedná o velmi podobná čísla, co se týče prodeje. Největší zájem je zpravidla o parfémy. Zákazníci v období Vánoc více než jindy preferují nákup parfémovaných sérií, tedy sestavu parfém, sprchový gel a tělové mléko v jednom vonném tónu. V poptávce jsou série následovány pečujícími pleťovými krémy a tělovou kosmetikou,” sdělila Ivona Selníková, ředitelka společnosti LR Health & Beauty, která nabízí širokou řadu kosmetiky prvotřídní kvality. Za tím, proč je zájem Čechů o kosmetiku každoročně velký, vidí hned několik důvodů. Většina kosmetických produktů má totiž dlouhodobou trvanlivost, spojuje příjemné s užitečným, je k dispozici v líbivém balení, které je v případě dárku žádané, a potěší nejen ženy, ale také muže, a to v širokém věkovém horizontu. Nabízí navíc mimořádně široký výběr možností. Kromě parfémů lze darovat pleťovou, tělovou, dekorativní či vlasovou kosmetiku.

Popularitu získávají i doplňky stravy

Stále častěji se pod vánočním stromečkem objevují také relativně netradiční dárky, které pomáhají zlepšit zdraví. Ty si oblíbili zejména senioři a lidé vyznávající zdravý životní styl. Patří mezi ně doplňky stravy na přírodní bázi či léčivé přípravky s blahodárnými účinky. Vždy je však potřeba dobře zvážit, pro koho je dárek určen. Seniory potěší produkty, které pomáhají ulevit od chronických zdravotních obtíží, nastartují správnou činnost trávicího systému a podpoří klidný spánek. Ženám zase udělá radost přípravek pro krásnou pleť či vlasy, případně produkt pro redukci tělesné hmotnosti. Muži uvítají dárek, který upevní imunitu, dodá energii nebo pomůže s růstem svalové hmoty. Zajímavý doplněk stravy lze dopřát i dětem. Pro ně je nejvhodnější produkt s obsahem vitamínů a minerálů pro zdravý vývoj. Doplňky stravy pro děti mívají mnohdy vánoční variantu, kde nechybí drobná hračka. „Zájem o tento typ vánočních dárků je u všech věkových kategorií značný a rok od roku neklesá. Zdá se, že lidé o svém zdraví více přemýšlejí a neberou jej za samozřejmost. Důvodem je také zvýšený výskyt civilizačních chorob. Zákazníci si u nás proto nejčastěji vybírají Aloe Vera gely, bylinný čaj Cistus Incanus ve vánoční variantě nebo přípravek Super Omega 3 activ,” přiblížila Ivona Selníková, ředitelka společnosti LR Health & Beauty, která nabízí také velké množství doplňků stravy.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv