Rubrika | Naše téma

Polský gigant Budimex se plánuje podílet na stavbách rychlodrah v Česku

23. 03. 2023 - Redakce

Před nedávnem vstoupila polská stavební skupina Budimex na český trh. Do budoucna zde plánuje být součástí stěžejních projektů v rámci rozvoje železniční infrastruktury. Zájem má například o stavbu vysokorychlostních tratí či opravu důležitých pražských viaduktů. Čerpat hodlá ze svých dlouholetých zkušeností, které má s úspěšnou realizací projektů tohoto typu ze sousedního Polska.

V Polsku si společnost připsala úspěšnou realizaci stovek významných drážních projektů. Nyní má Budimex ambici podílet se klíčovou měrou i na modernizaci tuzemské železnice. „Naším cílem je být jednou z klíčových firem v Česku a stát se zde stabilní a konkurenceschopnou společností. K místnímu trhu přistupujeme s velkým respektem. Nejdůležitější jsou z naší perspektivy lidé. Proto chceme vybudovat mezinárodní tým, který bude stavbu společně realizovat a řídit,“ popisuje Rafał Zahuta, projektový manažer společnosti Budimex.

V příštích letech má největší polská stavební firma na české železnici zájem o velké i malé projekty. Účast v několika tendrech je již za ní a do budoucna má u nás vyhlédnutou řadu dalších plánovaných staveb. „Jde kupříkladu o výstavbu vysokorychlostních drah, dostavbu úseků v rámci Transevropské dopravní sítě či železniční spojení centra Prahy s Letištěm Václava Havla. Velmi působivý je i návrh nového dopravního terminálu na Smíchově. Svoji pozornost věnujeme rovněž plánovaným rekonstrukcím pražských viaduktů,“ vyjmenovává Zahuta.

S projekty daného typu má Budimex řadu zkušeností. Aktuálně například pracuje na rekonstrukci strategického železničního nádraží Varšava-Západ. V rámci ní postavil mimo jiné právě i 120 metrů dlouhý viadukt, který je svým konstrukčním řešením v rámci střední Evropy unikátní. Dokončuje rovněž modernizaci železničního uzlu u přístavu Gdyně či výstavbu 50kilometrového nového úseku Most Wisła a Czechowice-Dziedzice nacházejícího se pouze pár kilometrů od českých hranic. V minulosti se podílel i na modernizaci vysokorychlostní tratě mezi Katovicemi, Varšavou a Gdyní.

Za rekonstrukci železniční trati z Varšavy do Lublinu získala firma ocenění TOP Builder 2021. V loňském roce rovněž již po několikáté v řadě obdržela titul pro nejlepší polskou stavební společnost. „V Polsku Budimex realizuje velké, komplexní, víceoborové úkoly v oblasti modernizace a výstavby železniční infrastruktury. Tyto zkušenosti chceme v Česku využít. Mimo to disponujeme také vlastními železničními stroji,“ nastiňuje Zahuta.

Kromě Polska působí firma s více než padesátiletou historií i na německém a slovenském trhu. Právě na Slovensku získal Budimex v minulém roce zakázku na vybudování významné dálniční křižovatky poblíž Bratislavy v hodnotě více než 2,5 miliardy korun. O realizaci stěžejních silničních projektů projevil zájem i v České republice. „V oblasti silničních komunikací jsou naše ambice stejné jako na železnici. Jinými slovy, jsme připraveni být součástí těch nejambicióznějších projektů, které jsou v plánu,“ doplňuje Zahuta.

V loňském roce Budimex zřídil svou kancelář v Praze a nyní připravuje otevření české pobočky. Rovněž pokračuje v intenzivním nabírání nových pracovníků. Zájem má prioritně o úsekové stavbyvedoucí silniční a železniční infrastruktury, hlavní stavbyvedoucí či rozpočtáře staveb.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv