Rubrika | Naše téma

Při nakupování nábytku má hlavní slovo žena. Utrácí více a nakupuje častěji

28. 06. 2016 - Redakce

Při nakupování nábytku má téměř v polovině případů hlavní slovo žena. Ukázal to nejnovější průzkum e-shopu MT nábytek. Podle získaných údajů totiž o nákupu rozhodují ženy ve 43 procentech případů, zatímco muži pouze v 17 procentech. 40 procent dotázaných pak nábytek vybírá společně. „Ženy jsou obecně více zaměřené na detaily a chtějí, aby nábytek při zařizování interiéru dokonale ladil. Partneři tak nejčastěji nechávají rozhodnutí na nich,“ uvedla Petra Triščíková z největšího tuzemského e-shopu s nábytkem MT nábytek. „Svědčí o tom i fakt, že pro ženy je kromě kvality zboží důležitý i jeho design,“ doplnila Triščíková.

Ženy navíc podle průzkumu do nábytku investují více peněz. Celkem 18 procent z dotázaných žen uvedlo, že ročně utratí i více než 30 tisíc korun. Stejnou částku do nábytku investuje pouze 10 procent z dotázaných mužů. Odlišné nákupní chování u obou pohlaví se projevuje také při zařizování jednotlivých místností. Zatímco obývací pokoj zařizují obvykle muži i ženy, vybavování dětského pokoje, kuchyně nebo ložnice je většinou v režii žen. „Kuchyně je spíše doménou ženy, chce si ji proto zařídit podle svých představ a potřeb. Při zařizování dětského pokoje si pak ženy většinou vyhrají s barvami a doplňky,“ vysvětlila Triščíková.

Průzkum se uskutečnil během mezinárodního nábytkářského veletrhu Mobitex v Brně. Celkem se do něj zapojilo 593 respondentů.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv