Rubrika | Naše téma

Trendy budoucnosti v e-mail marketingu – redesign i interaktivita

02. 03. 2021 - Redakce

PAST. Počáteční písmena čtyř stěžejních faktorů, díky kterým je v posledních letech e-mail marketing funkční a úspěšný. A zdá se, že personalizace, automatizace, segmentace a testování budou nejdůležitější součástí e-mail marketingu i v nejbližší budoucnosti. Doplní je ale i redesign samotných e-mailových kampaní a větší interaktivita.

Na světě je podle dat z webu statista.com z roku 2020 3,9 miliardy uživatelů, kteří používají e-mail denně, přičemž do konce roku 2022 má toto číslo vzrůst až na 4,3 miliardy lidí. To je polovina světové populace. Denně se přitom rozešle a přijme téměř 300 miliard e-mailů.

E-mail marketing v číslech

Průměrná míra otevření uvítacího
e-mailu je 82 %

46 % e-mailů je otevřeno v mobilních aplikacích

73 % mileniálů upřednostňuje pracovní komunikaci prostřednictvím
e-mailu

Až na 59 % lidí má při rozhodování vliv
e-mail marketing

35 % marketingových specialistů pošle svým zákazníkům průměrně tři až pět e-mailů týdně 

Videa vložená do
e-mailu zvyšují míru prokliku až o 300 %

 

Kvůli těmto astronomickým číslům nemohou firmy e-mail marketing podcenit. Obliba tohoto marketingového segmentu každým rokem roste a je téměř jisté, že v blízké budoucnosti se na tomto trendu nebude nic měnit. „Soustředění marketingových specialistů na e-mailovou komunikaci je stále silnější. Dokazují to i další zveřejněná čísla ze světových průzkumů. Čtyři z pěti odborníků věří, že e-mail marketing udržuje zákazníky u jejich značky. Podle nich mimo jiné platí, že díky e-mailům dokáží se zákazníkem navázat hlubší vztah, než kdyby s nimi komunikovali přes sociální sítě,“ říká Lukáš Machaníček, expert na e-mail marketingovou problematiku ze společnosti Webkomplet a vývojář e-mail marketingového nástroje Mail Komplet.

Chcete být úspěšní? Personalizujte

Podle Machaníčka má současný e-mail marketing čtyři základní stavební kameny. Prvním a nejdůležitějším je personalizace, správně zacílené kampaně mají totiž násobně větší návratnost. „Díky personalizaci předmětu si e-mail otevře až o padesát procent více uživatelů. Nejde však jen o generování oslovení v těle, případně předmětu e-mailu. Zprávy i nabídky by měly být šité na míru konkrétnímu segmentu publika, stejně jako nabídky konkrétních produktů konkrétním lidem a v neposlední řadě zasílání kampaní spuštěných automaticky na základě chování zákazníka,“ radí Machaníček.

Právě automatizace je v kombinaci se segmentací dalším pilířem úspěšné e-mail marketingové kampaně. Oba zmíněné prvky mohou firmám výrazně ušetřit finanční náklady a také čas. Zprávy i nabídky by měly být plně automatizované, což ovšem neznamená, že program jen rozešle e-maily zákazníkům, ale například lze díky nim vystavět strategie založené na chování uživatele a lépe tak zacílit řízené sekvence e-mailů. Může jít například o welcome kampaně nebo opuštěný košík.

Testování jako motor pokroku

Posledním stavebním kamenem, na který se ale poměrně často zapomíná, je testování. „Kdo netestuje, připravuje se o velice důležitou zpětnou vazbu od zákazníků. Ne nadarmo se v marketingových kruzích říká, že král není ten, kdo jen posílá, ale ten, kdo ví, co posílá a jak. Z tohoto pohledu je zpětná vazba nedocenitelná, protože kdo své zákazníky neposlouchá a nereaguje na podněty zvenčí, stojí na místě a konkurence jej postupem času semele,“ doplňuje Machaníček.

Kromě čtyř zmíněných segmentů existuje v e-mail marketingu i celá řada faktorů, které se v nejbližších letech dostanou ještě více do popředí. Podle Machaníčka bude čím dál větší prostor dostávat redesign a interaktivita. „Jedno z hlavních témat předpovídaných marketéry je minimalismus. E-maily by měly být přehledné, dobře strukturované a bez zbytečných detailů, které by příjemce mohly rozptylovat,“ radí Machaníček a dodává:

V neposlední řadě se stále více prosazuje trend interaktivity, který částečně souvisí s testováním. Opět jde především o zpětnou vazbu od zákazníka, která se dá získat mnoha způsoby. Dobře posloužit mohou například animovaná tlačítka a výzvy k akci, uživateli na míru tvořený obsah či ankety nebo také obrázkové a produktové carousely. Řada z těchto možností je náročnější na zpracování, lze je však nakódovat,“ uzavírá Machaníček.

Komentovat článek

auto - moto baterie bylinky cestovní pojištění cestování e-shopy e-tržiště ekologie elektronika ENBRA energie finance Generica hory hubnutí informační technologie investování Invia IT Klára Minczinger nemovitosti notebooky návody obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače pracovní tipy připojištění rady software sport spoření stavebnictví styl tipy vitamíny volný čas víno zdraví zimní dovolená zábava životní prostředí

Archiv