Rubrika | Tipy a rady, Video

U dětských diváků frčí animované seriály. Českou kreslenou klasiku nově nabízí i Kuki Kino

08. 06. 2019 - Redakce

Na televizní pořady se děti od 3 do 15 let dívají v průměru zhruba dvě hodiny denně. Čím jsou starší, tím častěji si televizi pouštějí v mobilním zařízení, obvykle v tabletu. Konkrétně české děti si dle statistik chytré internetové televize Kuki každý den pustí jeden díl svého oblíbeného seriálu. Nejčastěji se přitom jedná o animovaný titul ze zahraniční produkce.

Děti od 3 do 15 let se dle výzkumu britské vládní agentury Ofcom dívají na televizi průměrně asi 13 hodin a 20 minut týdně. S přibývajícím věkem přitom mění velké televizní obrazovky za jiné přístroje, nejčastěji za tablet – zatímco tříleté a čtyřleté děti sledují televizní pořady jinde než v televizi jen ze 30 procent, u dvanácti až patnáctiletých je tento podíl již 62 procent. Dle toho lze konstatovat, že se v posledních letech vzrůstající oblibě těší internetové televize, které právě sledování televizních pořadů na mobilních zařízeních umožňují.

Děti milují animáky a průměrně si přes týden pustí 7 dílů

A co vlastně v televizi sledují české děti? Podle dat z roku 2018 mají tuzemské děti z kanálů pro ně určených nejraději ČT:D, který sleduje více než pětina dětí od 4 do 12 let. „Velké oblibě se u dětí těší zahraniční animované seriály. Mezi našimi malými diváky jsou nynějšími favority ‚animáky‘ Elena z Avaloru – který se sledovaností velmi blíží sledovanosti například oblíbených seriálů Ulice nebo Simpsonovi – a dále pak Mickeyho klubík a Jak vycvičit draky,“ prozrazuje Vladimír Tovarňák, vedoucí prodeje internetové televize Kuki, s tím, že průměrně dětský divák týdně zhlédne sedm dílů seriálu. „Můžeme tedy usuzovat, že se děti dívají například před spaním každý večer na jeden díl svého oblíbeného pořadu,“ dodává. Právě v Kuki z celkových 33 tisíc titulů napříč žánry podle něj dětské pořady tvoří téměř třetinu nabídky. Nově zde malí diváci mohou sledovat všechny díly české animované klasiky O krtkovi, příběhy O pejskovi a kočičce i minisérii O cvrčkovi.

V prázdninových měsících, tedy v červenci a srpnu, většina televizních kanálů omezuje vysílání svých originálních a premiérových pořadů a odkazují dětské diváky především na reprízy. „Snížení objemu zajímavého obsahu přes letní okurkovou sezónu vnímáme, a přes prázdniny proto rozšiřujeme naši knihovnu seriálů o desítky pořadů. Seriály budou z oblíbených dětských kanálů: Cartoon Network, Disney Channel, JimJam, Megamax, Minimax, Nick Jr. i Nickelodeon. Seriály jsou dostupné až šest měsíců od vysílání, takže děti budou moci sledovat své oblíbené hrdiny od Maskovaného kocoura až po Raketové holky třeba na cestách nebo i na dovolené v zahraničí. Rodičům tak usnadníme třeba letní cestu k moři,“ dodává  Tovarňák.

Disney spustí novou videotéku

I přes oblibu internetových televizí zejména u starších dětí a náctiletých silně rezonují streamovací služby typu Netflix či HBO Go. Hráčům na tomto poli ale nyní vyrostla silná konkurence v podobě blížícího se spuštění Disney Play, oficiální internetové videopůjčovny studia Disney. Obdobnou službu poté chystá i studio WarnerMedia. „Pro řadu lidí je ale pohodlnější mít co největší nabídku na jednom místě, nikoliv roztroušenou po několika různých službách. A to je přesně to, co jim službou Kuki chceme dopřát,“ vyjádřil se k této otázce Vladimír Tovarňák.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv