Rubrika | Naše téma

V čem tkví síla e-mail marketingu? Nejlepší konverze, návratnost investic, budování vztahu, ale i ekologická stopa

31. 05. 2021 - Redakce

Ačkoliv by se mohlo zdát, že ve světě marketingu dominují komunikačním kanálům sociální sítě, není to úplně pravda. Nejčastěji využívanou platformou je totiž stále e-mail, který je v naprosté většině využíván na denní bázi. Podle posledních průzkumů dokonce 58 procent uživatelů nejprve zkontroluje svou e-mailovou schránku a až poté zabrousí na Facebook, Twitter nebo Instagram. Proč se e-mail stále drží na špici? V čem je jeho síla? Na tyto otázky přináší odpovědi Břetislav Strnad, expert na vývoj a implementaci e-mailingového nástroje Mail Komplet ze společnosti Webkomplet.

Výhod, které nabízí e-mail marketing je bezpočet. Hospodárnost, relevantnost dat, rychlost, jednoduchost nebo pohodlnost jsou základní atributy, o kterých se napsaly už stovky řádků, na druhou stranu tyto výhody má i celá řada jiných marketingových nástrojů. V čem je ale e-mail marketing unikátní?

  1. Konverze – E-mailing má ze všech možných marketingových nástrojů bezkonkurenčně nejlepší konverzi. „To znamená, že zákazníci, kteří nakupují produkty přes e-mailovou nabídku, utrácí více než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi. Podle našich dat utrácí tito uživatelé až o 138 procent více,“ přibližuje Strnad.
  2. Návratnost investic – E-mail marketing kromě vysoké konverze poskytuje i vysokou návratnost investic. Náklady jsou totiž vzhledem k pozdějším výnosům téměř zanedbatelné. „E-mailing v návratnosti investic dlouhodobě poráží jiné platformy, mezi které patří například různé radiové spoty, videa, bannery nebo PPC. Nejvíce e-mailingu šlape na paty Affiliate, což je marketing založený na provizním systému. Přesto je v této oblasti e-mailing stále jedničkou. Podle studie Campaign Monitor totiž každý vynaložený dolar vydělá čtyřicet čtyři dolarů,“ doplňuje Strnad.
  3. Budování vztahu se zákazníkem – Budování vztahu se zákazníkem jde ruku v ruce s pečlivou prací s databázemi. Díky správnému nastavení může společnost zaměřit svou pozornost na vhodné cílové skupiny. „Budování databází a vztahů se zákazníkem je naprostým základem pro úspěšný e-shop. Díky tomuto fenoménu společnosti personalizují svá sdělení a výrazně tak zvyšují například pravděpodobnost otevření daného e-mailu. Z našich statistik plyne, že pokud je e-mailing vhodně nastaven, proklikovost stoupá až k 76 procentům. Navíc platí, že pokud e-mail personalizujete a oslovíte například zákazníka jménem, tak se zvyšuje šance, že adresát mail otevře zhruba o čtvrtinu,“ radí Strnad.
  4. Ekologická stopa – V dnešní době, ve které se konečně začíná bojovat proti změnám klimatu, se ekologická otázka stává pro řadu zodpovědných firem čím dál větší prioritou. I tento fakt nahrává e-mail marketingu. „Je to jednoduché. Díky e-mail marketingu nemusí firmy využívat tuny papíru jako v předchozích letech, kdy se žádný větší obchod neobešel bez letáků, reklamních novin nebo dopisů pro zákazníky. Máme-li to vyjádřit číselně, téměř každý supermarket kvůli svým slevovým akcím vydával měsíčně až pět sad letáků do většiny domácností v České republice. To znamenalo tisíce tun papíru měsíčně. Tato doba je ale i díky e-mailingu už pryč. Kromě ušetřených stromů je výrazně nižší také uhlíková stopa, protože odpadá nutnost papír vyrobit, potisknout a následně jej také nějakým způsobem transportovat,“ uvádí Strnad.

Zajímavá čísla spojená 
s e-mail marketingem

  • Každý vynaložený dolar vydělá průměrně 44 dolarů
  • Uživatelé, kteří odebírají e-mailovou nabídku, utrácí o 138 % více než ti, kteří ji neodebírají
  • 58 % uživatelů kontroluje dřív e-mail než sociální sítě
  • V případě správného nastavení stoupá proklikovost k 76 %
  • Předmět e-mailu by neměl být delší než 80 znaků

Tento výčet výhod e-mail marketingu není zdaleka konečný. „Unikátních atributů e-mailingu oproti jiným marketingovým nástrojům je samozřejmě mnohem více. Určitě by měla být zmíněna i rychlost, protože zákazník se může k požadovanému cíli dostat během pár kliknutí za několik sekund. V neposlední řadě je to také oboustranné získávání informací. Zákazník díky tomu dostává přesné informace, které si v minulosti vyžádal, firma se naopak seznámí s požadavky zákazníka a dále s nimi pracuje,“ uzavírá Strnad.

Komentovat článek

auto - moto baterie bylinky cestovní pojištění cestování děti e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Generica Gruzie hubnutí informační technologie Invia IT Klára Minczinger móda nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA Systém služby software sport spoření stavebnictví styl tipy vitamíny volný čas víno zdraví zábava Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv