Rubrika | Naše téma

Začali jako youtubeři, dnes úspěšně podnikají. Erik Meldik a MamaDomisha bodují vlastní značkou šperků

15. 05. 2023 - Redakce

Točili úspěšná videa na kanál YouTube, poté se přesunuli na sociální síť Instagram, kde jako rodina baví dohromady přes milion sledujících. Před dvěma lety se však Erik Meldik a Dominika Šťovíčková alias MamaDomisha rozhodli posunout svůj business na další stupeň a splnit si sen o vlastní kolekci šperků. Vstoupili na trh s první designovou stříbrnou náušnicí jménem Kasiopea – a strhla se mela. Od té doby spustili dalších pět kolekcí unikátních šperků, které sami navrhují. Jaká je dnes jejich vize ohledně značky? Co jim přijde nejtěžší? A kdo z nich má při neshodách poslední slovo?

Co je podle vás na celém procesu tvorby náušnic to nejtěžší? A co je naopak to nejpříjemnější?

Dominika: Pro mě osobně je nejtěžší to, že celý proces od prvotního nápadu až po okamžik, kdy v rukou držíme pár hotových náušnic, trvá opravdu dlouho. V řádu měsíců. Já jsem od přírody nedočkavec, takže tohle je velká výzva No a nejpříjemnější pak je právě ten okamžik, kdy naše představa dostane reálné tvary a my vysněné náušnice poprvé vidíme v hotové podobě. V tuto chvíli můžu prozradit, že právě s ohledem na náročnost celého výrobního procesu máme nyní rozpracováno hned několik kolekcí, které jsou v různé fázi příprav.

Jaká je při tvorbě náušnic vaše priorita? Z čeho neslevíte?

Erik: Naší absolutní prioritou je kvalita. Náušnice vyrábíme z kvalitního stříbra v České republice, a jsou ručně opracovány nejlepšími českými zlatníky. Každý jeden kus šperku projde jejich rukama hned několikrát, než se dostane k zákazníkovi. Nikdy nekupujeme hotové náušnice vyrobené v Číně, přestože by to bylo samozřejmě v mnoha ohledech snazší a je to častá praxe. To ale není cesta, kterou bychom se chtěli vydávat. Vše je originální provedení, od prvního nákresu až po hotový kus. Snažíme se přemýšlet i ekologicky, což je další z důvodů, proč celá výroba od nákresu přes zhotovení až po krabičky na náušnice probíhá výhradně tady, v Česku.

Dominika: Další věc, na které nám hodně záleží, je praktičnost. Jako maminka dvou dětí dobře vím, že pro většinu žen je to opravdu zásadní. Proto například používáme šroubovací balónové zavírání, abychom předešli ztrátě náušnice. Protože kdo z nás někdy nepřišel o svůj oblíbený kousek? Šperky taky ošetřujeme vrstvou vzácného rhodia, při správném zacházení tak nedochází k jejich černání. Taky se soustředíme na to, aby naše náušnice neobsahovaly nikl, a mohli je tak bezpečně nosit i alergici.

Spolupracovali jste na projektech na YouTube, nyní spolu fungujete na Instagramu i v offline businessu. Jak se vám dvěma na USHI spolupracuje, kdo mívá to poslední slovo v případě, že se neshodnete? 

Erik: Za ty dlouhé roky jsme se, myslím, naučili spolupracovat a jsme na jedné vlně. Konkrétně v USHI to navíc máme to celkem jasně rozdělené. Domča se věnuje designům a komunikaci se zlatníky na jednotlivých náušnicích. Návrhy spolu sice vždycky konzultujeme, ale poslední slovo v designech má rozhodně Domča.

Dominika: Erik se zase věnuje tabulkám, objednávkám designů a dalším praktickým úkonům nezbytným k chodu firmy. Zaštiťuje veškerý marketing, řeší provoz eshopu, televizní reklamy a další. A já mám díky tomu čistou hlavu a můžu tvořit.

A jak vidíte současného českého zákazníka? Je primární cena nebo už se to začíná překlápět spíše ke kvalitě produktu?

Dominika: Řekla bych, že je to od obojího trochu. Z naší zkušenosti vnímáme, že už si lidé dnes rádi připlatí za kvalitu, není pro ně naprostou prioritou pouze to nejlevnější zboží. Přesto však ta cena musí být přijatelná, nesmí se jednat o přemrštěné částky. Proto i my se snažíme ceny držet na uzdě, přestože máme vlastní designy a opravdu kvalitní, ručně zpracované stříbro. Změnu v přístupu však cítíme – my jsme například původně plánovali mít v nabídce pouze stříbro, sami zákazníci však hodně poptávají pravé zlato, přestože ta cena bude logicky pak vyšší.

Bude tedy v budoucnu i zlatá kolekce?

Dominika: Snažíme se vyjít lidem vstříc. Takže bude 

Pojďme se trošku zasnít, jaká je vaše vize co se týká značky USHI? Kam směřujete?

Erik: Popravdě, realita naše sny a vize v mnohém už teď překonala. Nikdy by nás třeba nenapadlo, že se nám podaří prodat přes 5 tisíc kusů Kasiopei, což byla naše první náušnice. Nicméně pokud popustím uzdu fantazii, tak největším snem by pro nás asi bylo mít jednou vlastní prodejnu. Ideálně více prodejen  Být jednou tím obchodem, kde se budou stát na naše náušnice fronty.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv