Rubrika | Naše téma, Spoření a finance

Zájem o nákup nábytku online v Česku roste. V loňském roce se zvýšil o 127 %

25. 02. 2016 - Redakce

Pro výběr nábytku z pohodlí domova se loni rozhodlo více než 62 tisíc českých domácností. Vyplývá to z prodejních statistik největšího českého e-shopu s nábytkem MT nábytek. Počet těch, kteří si koupili nábytek online u předního prodejce, se tak v loňském roce meziročně více než zdvojnásobil. Zájem je převážně o skříně, které si vybralo v internetovém obchodě přes 17 tisíc Čechů, a postele, které si pořídilo online téměř 10 tisíc českých domácností.

S rostoucí počítačovou gramotností české populace a takřka rutinním využíváním internetu k běžným úkonům roste zájem Čechů o nakupování nábytku online. „Rychlost, přehlednost a pohodlí. To jsou hlavní argumenty, proč se Češi začínají přiklánět k nákupu nábytku z pohodlí domova. V nabídce našeho e-shopu najdete na jednom místě přes 9 milionů variant nábytku,“ prozradila důvody rostoucího zájmu o nákup nábytku online Petra Triščíková z největšího e-shopu s nábytkem MT nábytek v Česku i na Slovensku. Ačkoliv je stále pro Čechy důležité prohlédnout si zboží naživo, zvykají si i na výběr online a případnou možnost jeho vrácení. „Zboží je možné vrátit do 45 dnů, ale vzhledem k podrobným popisům a fotografiím ke zklamání po doručení téměř nedochází. Průměrně zákazníci hodnotí spokojenost se zbožím 91 procenty,“ doplnila Triščíková.

Největší zájem je podle statistik společnosti MT nábytek o těžší a větší nábytek. Důvodem je snadná doprava, kdy zákazník nemusí řešit dopravu velkého kusu nábytku ani jeho váhu. Nejčastěji totiž Češi v internetovém obchodě vybírají skříně, postele, sedačky a pohovky. „Skříní jsme loni prodali skoro 50 denně, postelí, sedaček i pohovek téměř 30 za den. Průměrně u nás zákazník zaplatil v loňském roce při každé objednávce 8922 korun, což je o 628 korun více než v roce 2014,“ uvedla Triščíková.

Zatímco v roce 2014 MT nábytek pomohl zařídit přes 27 tisíc českých domácností, v roce 2015 to bylo již více než 62 tisíc. Rostoucí trend nákupu online je tak zřejmý. „Z malé společnosti s jednou vypůjčenou dodávkou jsme se za pět let vypracovali na lídra na trhu v online prodeji nábytku v Česku i na Slovensku s obratem přes 834 milionů korun. Růst dokládá koneckonců i ten počet dodávek. Jen za loňský rok jsme jejich počet navýšili z 20 na 64 dodávek a 15 kamionů,“ dodala s nadsázkou Petra Triščíková z e-shopu MT nábytek, který se už od začátku odlišoval právě vlastní dopravou a tím, že se nespoléhal na externí služby.

Komentovat článek

Astoreo auto - moto baterie bylinky CBA cestovní pojištění cestování dm dm drogerie dm drogerie markt e-shopy ekologie elektronika ENBRA energie finance Gruzie hubnutí informační technologie investice IT léto nemovitosti obchod obuv pneumatiky pojištění povinné ručení počítače připojištění rady recyklace REMA REMA Systém sport stavebnictví tipy TopGis vitamíny volný čas víno zdraví úspory Česko-gruzínská smíšená obchodní komora životní prostředí

Archiv